Köpvillkor samt andra viktiga saker när du handlar hos stavgångsbutiken.se, Stavgångsbutiken VGR organisationsnummer 5506055069.

Minimiorder

Vi tillämpar inga minimiorder. Även små beställningar är välkomna till oss.

Priser

Moms ingår i priset med 25%. På böcker är momsen 6%. 

Faktura / Klarna

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. En avgift på 29 kr tillkommer när du beställer mot faktura. Köp mot faktura kan endast erbjudas till kunder som är folkbokförda i Sverige.


Delbetalning / Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Allmänna villkor hittar du här. Delbetalning/Klarna Konto kan endast erbjudas till kunder som är folkbokförda i Sverige.

Kortbetalning VISA och MasterCard

Överföringar med VISA-kort bygger på att ditt betalkort/kreditkort är Verified by Visa respektive MasterCard SecureCode. Om du inte har verifierat ditt kort så går det inte att handla med det. För att kunna ansluta ditt kort, kontakta din bank. Så snart du anslutit ditt kort till tjänsten kan du börja handla i vår butik. Är du bosatt utanför Sverige kan du betala med kort.

Förskottsbetalning

När vi har mottagit din beställning på en vara skickas en bekräftelse till dig och den beställda varan reserveras. Vid förskottsbetalning betalar du beloppet i förväg till vårt bankgiro 5389-7211. Glöm inte att ange namn och adress på betalningar samt ordernummer. När vi har registrerat inbetalningen på vårt konto får du bekräftelse från oss och varan skickas. Du har varan/varorna inom 2-4 bankdagar. 

Internetbank

Direktbetalning från din Internetbank sker via Payson. 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 vardagar på vandrings- och gåstavar samt 2-3Vi skickar leveranser varje arbetsdag. Under högsäsong kan vissa förseningar uppstå, och vi reserverar oss mot att slutförsäljning kan ske, att en vara kan utgå ur sortimentet, eller fördröjning sker av varuleveranser till vårt lager samt annan orsak som tillfälligt kan försena leverans. Vi reserverar oss för att ändringar kan ske i sortimentet och varor kan plockas bort ur sortimentet innan ett köp gått igenom. I sådana fall återbetalar vi beloppet eller erbjuder en likvärdig produkt, vilket du som beställare väljer. Vi reserverar oss mot felaktigheter gällande innehållet på webbsidan, i e-handelsbutiken. Leveranser utanför Sverige tar ca 4-7 vardagar.

Leveranssätt 

Vi skickar försändelser med Schenker eller DHL till närmaste Servicepoint (Sverige) där beställaren har att hämta ut varan/varorna så snart avisering sker. Avisering sker via SMS eller via mail. Vissa varor kan skickas med Posten. Ej uthämtade paket som går i retur till oss debiterar vi beställaren 350 kr för vår hantering av returvaran. 

Frakt 

Samtliga varor är fraktfria hos Stavgångsbutiken.se oavsett vilket belopp du handlar för. Varor som inte hämtas ut hos DHL Servicepoint och som går i retur till oss debiterar vi beställaren 350 kr. Vi levererar fraktfritt endast inom Sverige. 

Frakt utanför Sverige (inom EU)

Vi skickar samtliga utrikesförsändelser med DHL. Frakt tillkommer på alla varor som skickas utanför Sverige.

Frakt (utom EU, export)

Vi skickar samtliga försändelser med DHL, frakt tillkommer vid beställningen beroende på vilket land vi skall leverera till. Tullkostnader/avgifter kan tillkomma beroende av lagstiftningen i det land till vilket beställningen levereras. Eventuella avgifter för moms och tull m.m. betalas av beställaren. Stavgångsbutiken har inte någon möjlighet att informera beställaren om dessa avgifter och kunden ansvarar själv för administrationen kring införsel av varorna och betalning av moms och tull och övriga avgifter som kan tillkomma. 

We send all shipments via DHL, the shipping cost will be charged when ordering depending on your home country address. VAT is not included on orders where delivery is made to countries which are not EU Member State. Customs charges may apply depending on the laws of the country to which the order is delivered. Any fees for tax and duty are paid by the customer. Stavgångsbutiken store are not in a position to inform the customer of these charges and the customer is responsible for the administration involved in the importation of goods and payment of VAT and customs.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta skall lämnas så snart beställaren har erhållit varan, dock senast inom 14 dagar från beställningsdatum av varan/varorna, ej från det datum du har hämtat ut paketet. Ha ditt ordernummer tillgängligt när du meddelar oss att du ångrar köpet. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se Konsumentverket.se. Kontakta oss om returadress på kundservice@stavgangsbutiken.se

När du skickar en vara i retur till måste den vara obegagnad, i oskadat skick med bibehållen oskadad originalförpackning samt med samtliga märken och taggar fästade vid varan/varorna i obrutet skick. Om du ångrar ett köp och vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Efter att vi har mottagit och kontrollerat returvaran betalar vi in varuvärdet på ditt konto. Varor som återsänds till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

Reklamationer

Om du vill reklamera en vara så kontakta alltid kundtjänst på kundservice@stavgangsbutiken.se När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Du kommer då att få en returfraktsedel. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet. 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan samt meddela oss. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du har öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan samt meddela oss. Ej uthämtade paket som går i retur till oss debiteras beställaren med 350 kr!

Skadat gods

Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Ditt förtroende är viktigt för oss på Stavgångsbutiken och vi värnar om din personliga integritet. Det innebär bland annat att vi inte lämnar ut dina personuppgifter till tredje part. Nedanför kan du läsa mer om hur vi lagrar och hanterar dina personuppgifter.

 

 

 
 
Produkter
Övrigt